כחומר ביד היוצר
המלצות שלנו להרצאות / סדנאות בתוכנית:
Click here to add your own cont
Click here to add your
Click here to add y
* ניתן להרכיב תוכנית / השתלמות עם הרצאות נוספות הנמצאות במאגר שלנו.
אמיר אוחנה
יליד 1980
נשוי לשירה, אב לאבישג ויוסף.
יועץ נישואין, מטפל משפחתי ומיני.
בוגר לימודי תעודה במכון נתיבות, מכון פוע"ה ואוניברסיטת בר אילן.
אמיר הקים ומנהל את מרכז מפלים.
המרכז מנחה מזה שנים, סדנאות והרצאות בכל רחבי הארץ, בתחומים שונים וביניהם: הרצאות בתחומי חינוך, תוכניות לצוותי הוראה והורים, תוכניות העצמה ארוכות לילדים, נוער ומתבגרים בנושאי בחירות והכוונה לעתיד, תוכניות בנושא מיניות לציבור הדתי וסדנאות פעילות וחוויתיות בנושאי חשיבה יצירתית ובניית פרויקטים. בין היתר מעלה את המופע: "מים רבים" מופע נשמה המשלב שיח ומוזיקה בנושא מציאת בן, בת זוג.
אמיר מטפל בנוער, מתבגרים ומבוגרים בשיטה המכוונת לכוחות החיוביים וחיזוק הצדדים הטובים שבמטופל.
משתדל לחיות בהכרת הטוב.
הבחירה להיות הורה והבחירה להיות מחנך, זהות במחויבות, במשמעות ובכוחות המנתבים הפועלים בתוך תפקיד שכזה. במובן מסוים, ניתן להגדיר את המחנך כמעין בית הגידול של הילד, המעניק לו את האפשרות להתפתח ולגדול מתוך מערכת התכונות והכוחות הטבועים בילד מרגע לידתו. מחנך הרואה את תלמידו כבנו, פועל מלכתחילה מתוך מערכת חוקים שונה ומקיפה יותר.
ההרצאה מבקשת לגעת, ללמד ולצעוק שעבור ילד מחמאה בתוך בית / כיתה - היא אוכל נפש.
נלמד מה כוחה של מחמאה לעצב הרגלי התנהגות וכיצד "מרקור" הטוב יכול להפחית התמודדויות חינוכיות מורכבות, נציע קווים המשיקים בין המקום של ההורה למקום של המחנך. נעסוק בדילמה המוכרת למחנכים ולהורים כאחד: מהם אחוזי הסמכות מול אחוזי החברות הנחוצים לנו, בהתמודדות עם בני הנוער? נברר האם מחנך בבית הספר הוא סוג של הורה שני, הממשיך את החינוך בבית, או עומד בפני עצמו? ובהמשך ישיר לכך נלמד מה החשיבות של יישור הקו החינוכי והקול מאוחד אל מול הילד, גם בין הוריו בתוך הבית אך גם בין הבית והוריו לבין בית הספר.
האם אכן נכון הפסוק: "כל המלמד את בן חברו תורה- כאילו ילדו".
1
/
1
:מספר מפגשים
כשעה
:משך המפגש
תקשורת אישית ובין אישית
כלים חינוכיים
אמון ואמונה בעצמנו ובאחרים
השראה
תהליכי בחירות בחיים
תגובה חדשה
תגובתך נשמרה בהצלחה