top of page

צמיחה מול קשיים

צמיחה מול קשיים

המלצות שלנו להרצאות / סדנאות בתוכנית:

Click here to add your own cont

Click here to add your 

Click here to add y

* ניתן להרכיב תוכנית / השתלמות עם הרצאות נוספות הנמצאות במאגר שלנו.

אמיר אוחנה

יליד 1980
נשוי לשירה, אב לאבישג ויוסף.

יועץ נישואין, מטפל משפחתי ומיני.
בוגר לימודי תעודה במכון נתיבות, מכון פוע"ה ואוניברסיטת בר אילן.

אמיר הקים ומנהל את מרכז מפלים.
המרכז מנחה מזה שנים, סדנאות והרצאות בכל רחבי הארץ, בתחומים שונים וביניהם: הרצאות בתחומי חינוך, תוכניות לצוותי הוראה והורים, תוכניות העצמה ארוכות לילדים, נוער ומתבגרים בנושאי בחירות והכוונה לעתיד, תוכניות בנושא מיניות לציבור הדתי וסדנאות פעילות וחוויתיות בנושאי חשיבה יצירתית ובניית פרויקטים. בין היתר מעלה את המופע: "מים רבים" מופע נשמה המשלב שיח ומוזיקה בנושא מציאת בן, בת זוג.

אמיר מטפל בנוער, מתבגרים ומבוגרים בשיטה המכוונת לכוחות החיוביים וחיזוק הצדדים הטובים שבמטופל.

משתדל לחיות בהכרת הטוב.

ספר יונה הוא ספר ייחודי, הנבדל מכל שאר ספרי המקרא האחרים. זהו ספר העוסק בנביא אך כלל לא עוסק בנבואה, הספר למעשה עוסק במתח בין הנביא לקב"ה, בין הנביא לעצמו ובקשיים המתלווים למצוקה האמיתית שחש הנביא בכל שלב בבריחה.

בהרצאה, הבנויה סביב דף מקורות על יונה הנביא, נשוחח על מסע חייו של הנביא והקבלתו למסע חיינו אנו. נדון במצבי מצוקה אליהם נקלע אדם בחייו, כאשר הוא מרגיש שכל מעשיו של הקב"ה מופנים רק אליו, שאין בחייו נשימה ואין בחייו יציבות, והתנודות מניעות אותו מעלה ומטה, ללא כל אפשרות למצוא אדמה יציבה ומנוח. מעין רכבת הרים.

בתהליך לימוד הספר, ננסה לנתח יחד מהי משמעות הירידות הרבות שמקיים הנביא בסיפור. ירידה לנמל יפו למצוא אוניה, ירידה אל בטן האוניה, ירידה אין סופית עד לתרדמה מלאה. עם התפתחות השיח, נגלה יחד מתי מחליט יונה להתעורר, לקום ולבקש לעצמו חיים. מתוך משבריו של הנביא, נבוא אנו להבנות על המשברים בחיינו האישיים, על התחושות הסובייקטיביות ש"כל משבריך וגליך עליי הם...", אל שיאו של המשבר וממנו השאיפה לחיים.

אורייתא סביב ספר יונה, היא מפגש אמיתי עם עולם היום יום והקשיים שאנו חווים, מתוך ניסיון להעניק כלים ודרכים להתמודדות. בריחה או בחירה?

1

/

1

:מספר מפגשים

כשעה

:משך המפגש

תהליכי בחירות בחיים

תקשורת אישית ובין אישית

אמון ואמונה בעצמנו ובאחרים

מנהיגות והובלה

השאר פרטים

קיבלנו את הפרטים , נחזור אלייך בהקדם

תגובה חדשה

תגובתך נשמרה בהצלחה

תגובות

bottom of page